Social media beheer

Als ondernemer ben je voortdurend zichtbaar. Je ontvangt dagelijks bezoekers op je eigen website, overlegt met de fabrikant over leveringen, of spreekt af met klanten op kantoor. Ook op social media heb je een reputatie hoog te houden. In een ideale wereld moet je om de paar dagen nieuwe berichten plaatsen op Facebook, je foto’s op Instagram bijhouden en leuke winacties organiseren. Heb je daar geen tijd voor? Maak dan gebruik van social media beheer. Je laat al je socialmedia-kanalen dan besturen door een professional, zodat je zeker weet dat deze goed worden gebruikt. Voor je begint aan social media beheer moet je voor jezelf een aantal vragen beantwoorden:

  • Welke kanalen wil je laten beheren?
  • Wie wil je bereiken?
  • Wat wil je betalen?
  • Hoe vaak moeten er updates zijn?

Om te beginnen moet je weten welke kanalen je wilt laten beheren. Dat is onder meer afhankelijk van de producten die je verkoopt, of de diensten die je levert. Verkoop je bijvoorbeeld koptelefoons, dan wil je op Instagram foto’s plaatsen van de nieuwste modellen en op Facebook kortingsacties organiseren. Het is goed om te bedenken waarop je gevonden wilt worden voor je social media beheer uit handen geeft. Verder moet je bepalen wie je met je campagne wilt bereiken. Daar kan social media beheer dan goed op inspelen. Daar komt dan weer die aloude vraag om de hoek kijken: wie is je doelgroep? Op je website heb je vaak specifieke tooltjes waarmee je dat in de gaten kunt houden. Vaak weet je als ondernemer ook zelf wie jouw diensten gebruikt, of jouw producten koopt. Probeer in je socialmediagebruik zo dicht mogelijk bij je doelgroep te blijven. Lijkt het je wel wat, social media beheer? Maak dan kennis met Social Business Kees. Dit bedrijf kan jouw activiteit op social media moeiteloos van je overnemen. Surf naar https://socialbusinesskees.nl/social-media-beheer/ en bekijk de mogelijkheden!

Social media beheer: updates en kosten

Het is natuurlijk heel leuk als je Facebookpagina iedere dag een update krijgt, maar vaak is dat niet heel realistisch. Je zult dus moeten bekijken hoe vaak je ieder kanaal wilt laten bijwerken. Over het algemeen zijn twee tot vier updates per week ideaal. Doe je minder, dan verliezen klanten je uit het oog. Post je vaker, dan kan het hinderlijk worden. Uiteindelijk speelt ook prijs een rol in je afweging. Hoeveel wil je maandelijks betalen voor je social media beheer? Uiteindelijk is dat vooral afhankelijk van het rendement. Vinden de meeste klanten jouw bedrijf via sociale media? Dan mag je daar best wel wat geld aan uitgeven. Heb je vaste klanten die jou toch wel weten te vinden, dan moet je uitzoeken wat je een eerlijke prijs vindt. Ben je benieuwd naar social media beheer, of wil je het gewoon eens proberen? Surf dan naar bovenstaande site. Je kunt dan een eigen programma samenstellen, dat aan al jouw wensen voldoet. Er zijn een aantal standaardpakketten beschikbaar, maar je kunt ook kiezen voor een op maat gemaakt abonnement. Neem snel contact op voor een vrijblijvende offerte.

Blijf op de hoogte via het blog

Wil jij op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media beheer? Social Business Kees publiceert om de zoveel tijd een nieuwe blog. Daarin lees je alles over de laatste ontwikkelingen in de sector. Zo blijf je helemaal bij de tijd, zonder dat het je iets kost. Wil jij het horen wanneer er een nieuwe blog online komt? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Je hoeft daarvoor enkel je naam en je e-mailadres op te geven!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn